klasa 2/6

23.05.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!!

Mam nadzieję, że nie macie kłopotów z nauką gamy i triady. Dziś zadanie specjalne. Jesteście w gamie D- dur. Wymyślacie cztero- taktową melodyjkę opartą o dźwięki gamy. Zaczynamy ją od nutki d1 i kończymy na d1. Oczywiście korzystanie z instrumentów przy komponowaniu jest obowiązkowe- musicie wiedzieć co piszecie. Rytm też sami wymyślacie. Pamiętajcie również o wartościach rytmicznych- żeby zgadzała się ich ilość w takcie. Czekam na Wasze kompozycje do 28.05.

Miłej zabawy życzę!!!

22.05.2020 r.

Dzień dobry!!!

Ostatnio uczyliśmy się gamy i triady D- dur. Pewnie doskonale ją umiecie już napisać i pamiętacie jakie znaki ma przy kluczu. Dziś chciałabym, żebyście nauczyli się jej śpiewać. Najlepiej jak będziecie sobie grali dźwięki gamy i triady na instrumencie, a następnie odtwarzali je śpiewając. Najprościej jest dzieciom, które mają pianino, na którym można pomalutku sobie grać i równocześnie intonować (nazwami literowymi). Rozwiązaniem może też być aplikacja, którą każdy może sobie pobrać na telefon. Różne są jej nazwy, ale chodzi o ściągnięcie sobie klawiaturki, za pomocą której będzie wam łatwiej. Uczymy się śpiewać gamę i triadę w tonacji D-dur nazwami literowymi dźwięków, następnie nagrywacie je i przesyłacie na mojego szkolnego maila do 26.05.2020.

Powodzenia

15.05.2020 r.

Dzień dobry

 Dziś poproszę Was o uzupełnienie zadań 7, 8 i 9 ze strony 129 oraz 1 na stronie 130. Zadania te będą przeze mnie oceniane więc wykonajcie je sumiennie. Na ćwiczenia czekam do wtorku 19.05. Pozdrawiam.

15.05.2020 r.

Witam bardzo serdecznie.

Dziś wrócimy do strony 117 naszych ćwiczeniach. Pod zadaniem 2 znajdziecie triadę w tonacji D – dur. Bardzo proszę przepiszcie sobie ją do zeszytu, starannie i wyraźnie. Następnie rozwiążcie zadanie 3 z tej strony.  Musicie w nim wymyślić własny rytm do melodii triady. Na początek określcie metrum, w którym chcecie żeby była triada. Każdy trójdźwięk triady to jeden takt. Życzę miłej zabawy. Czekam na zdjęcia do poniedziałku 18.05.

Pozdrawiam

8.05.2020 r.

Dzień dobry!!!

Ostatnio poznaliście nową gamę. W ramach utrwalenia tej tonacji, bardzo proszę o podpisanie dźwięków nazwami literowymi w ćw. 4 a i b na stronie 118. Przykład 4 c uzupełniamy zgodnie ze wskazówkami zawartymi w ćwiczeniach. Na sam koniec przepisujemy do zeszytu to co mamy pod tym zadaniem w żółtej ramce- informację o takcie alla breve. Czekam na Wasze lekcje do środy, 14.05.

Pozdrawiam serdecznie

7.05.2020 r.

Witam Wszystkich bardzo serdecznie. Dzisiaj poznamy sobie nową gamę- gamę D- dur. Zapis tej gamy znajdziecie w „Naszej muzyce na stronie” 117. Jak pewnie zauważyliście, ma ona dwa krzyżyki przy kluczu- fis i cis. Przepiszcie sobie tą gamę do zeszytu (tylko z krzyżykami przy kluczu, nie przy nutkach), zaznaczcie półtony, tetrachordy oraz stopnie gamy. Następnie spróbujcie nauczyć się śpiewać tej gamy, nazwami literowymi dźwięków (czyli d, e, fis, g…)- ćw. 1 str. 117 oraz wykonajcie ćwiczenie 2. Czekam na Wasze prace do 11.05. Pozdrawiam serdecznie.

30.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!!

Z racji zbliżających się świąt i długiego weekendu nie zadaję dziś żadnych „nowości”. Proszę natomiast o przesyłanie mi wszystkich możliwych zaległości w jak najszybszym terminie. Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie.

29.04.2020 r.

Wpis, który znajdował się pod tą datą był pomyłkowy.

Przepraszamy za kłopot.

25.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!! Dzisiaj czas na ćwiczenia z zakresu rozpoznawania interwałów bądź trójdźwięków. Przygotowałam dla was zestaw zadań. Otwórzcie zeszyty i do dzieła! Na zdjęcia waszych prac czekam do wtorku 28.04.20.

https://drive.google.com/file/d/1jrezDGe5D7CI6FSeXfUptWcIU08tO1SL/view?usp=sharing_eil&ts=5ea14cb3

Narysuj w zeszycie 10 pustych taktów. W te miejsca będziesz wpisywać skróty interwałów, które usłyszysz, czyli 1, 2>, 2, 3>, 3, 4, 5, 8. Takie zadania robiliśmy nie raz na lekcjach, więc nie będziesz mieć kłopotów.

21.04.2020 r.

Witam Wszystkich bardzo serdecznie!!! Ostatnio dostaliście do napisania dyktando melodyczne. Jeżeli ktoś ma problem z otworzeniem melodii, proszę pisać na maila, prześlę je indywidualnie. Dziś będą tematy taneczne bądź historyczne. Na Wasze prace zadane dzisiaj czekam tydzień, czyli do 28.04.20. Pozdrawiam serdecznie.

😊😊😊

Przeczytajcie sobie z ćwiczeń informacje na temat poloneza (str. 65) oraz krakowiaka (str. 110). Napiszcie w zeszycie króciutką notatkę na temat tych dwóch tańców (jakie mają metrum, tempo, charakter). Żeby lepiej zapamiętać, wysłuchajcie: W. Kilar- Polonez z filmu Pan Tadeusz oraz M. Skałkowski – Bartoszu, Bartoszu. Osoby chętne, mogą narysować w zeszycie obrazek ilustrujący skojarzenia z wybranym tańcem. Nie podpisujcie pod rysunkiem, który to taniec. Spróbuję sama odgadnąć.

15.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!! Mam dla Was nowe zadania. Pomyślałam, że mamy świetny dzień, do rozwiązywania zadań słuchowych. Zadania piszemy w zeszytach. Przykłady melodyczne słuchacie tyle razy, ile potrzebujecie. Dla każdej grupy przygotowałam, mam nadzieję, coś fajnego. Jeśli wystąpi jakikolwiek problem proszę do mnie pisać.  Czekam na zdjęcia Waszych prac do 22.04.2020.

Uzupełniamy zadanie 9 na stronie 104. W załączniku przesyłam Wam melodyjkę do tego ćwiczenia. Waszym zadaniem jest uzupełnienie brakujących nutek. Melodyjka kończy się dźwięku f1. Pamiętajcie o prawidłowych wartościach rytmicznych. Powodzenia!!!

zał.:
https://drive.google.com/file/d/1xgRpVFAJVT0egDmDoPjhN-6c6sxUQ707/view?ts=5e970fc8

02.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim. Mam dla Was kolejne zadania.

Pamiętacie zapewne określenia muzyczne, których uczyliśmy się. Bardzo proszę, w ramach powtórki wypisać sobie te określenia do zeszytu razem z tłumaczeniem (są one na stronie 6 i 39 w „Naszej muzyce”). Na zadanie wybierzcie sobie jeden utwór, który gracie na swoim instrumencie, napiszcie tytuł oraz autora i wypiszcie wszystkie określenia jakie znajdziecie oraz ich znaczenie- jeżeli nie znajdziecie znaczenia w ćwiczeniach to na pewno odszukacie w Internecie.

Bardzo Was przepraszam, ponieważ wczoraj miałam wysłać tą wiadomość. Niestety miałam kłopoty z Internetem, spowodowane obciążeniem serwerów. Rozumiem, że mogą nastąpić takie problemy i u Was.

Na zdjęcia dzisiejszych zadań czekam do poniedziałku wieczór. Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dużo zdrowia. Zabagło Aleksandra. 😊

31.03.2020 r.

Witam serdecznie wszystkich moich uczniów!

W ubiegłym tygodniu dostaliście listę zadań do wykonania. Było ich dosyć sporo. Zadania, które miały być do wykonania w ćwiczeniach proszę sobie powolutku uzupełniać, sprawdzę je jak spotkamy się już w szkole.

Gamy i triady- uczymy się śpiewać, po powrocie na „normalne” zajęcia będziecie je śpiewać na oceny oraz napiszecie krótką kartkówkę ze znajomości budowy tych gam.

Ćwiczenia z interwałów/ trójdźwięków/ dominanty septymowej należy zapisać w zeszycie, zrobić zdjęcie i przesłać na mojego szkolnego maila z nazwiskiem i imieniem ucznia, do końca tego tygodnia.

Zachęcam do ćwiczeń słuchowych, w miarę możliwości, korzystając z różnych stron internetowych.

Bardzo proszę o sprawdzanie strony internetowej naszej szkoły, ponieważ jutro pojawią się kolejne ćwiczenia.

Pozdrawiam Was serdecznie. Aleksandra Zabagło.

27.03.2020 r.

Uzupełnić wszystkie ćwiczenia z „Naszej Muzyki” oznaczone kałamarzem i lampką do strony 101.

Uczymy się śpiewać na pamięć poznane tonacje i ich triady (C-dur, G- dur, F- dur).

Utrwalamy poznane interwały – proszę zbudować wszystkie poznane do tej pory interwały (1, 2>, 2, 3>, 3, 4, 5, 8) od dźwięku c1 i d1 w górę oraz e2 i f2 w dół, w zeszycie.