klasa 2

25.06.2020

Z okazji Zakończenia Roku Szkolnego podaję przydatne gry, zabawy i aplikacje muzyczne:
– Gra Incredibox – Polega na przeciąganiu piktogramów poszczególnych partii wokalnych na postacie zespołu i słuchaniu efektu zespołowego.
https://www.incredibox.com/demo/
– Grę-układankę muzyczną
http://www.flashmusicgames.com/notepair.html

Zestaw gier z angielskimi instrukcjami (trzy z nich w wersji on-line):
– 12 Steps Game – wskaż przedmiot, który wydaje dźwięk taki, jak stopień, na którym stoi Alicja
– Orchestra Game – rozpoznaj i wskaż słyszany przedmiot
(nie polecam obecnej tam gry Flying instruments)
http://www.musicgames.net/play_musicgames.htm

– Aplikację do zabawy muzyką Girl talk in the box
 Można tu ingerować w odtwarzany utwór zmieniając tempo, kolejność beatów, zapętlając, mieszając itd.
http://girltalkinabox.playlistmachinery.com/index.html
Uwaga, do gier może być wymagana wtyczka Flash Player

Wszystkim uczniom życzę wspaniałych i udanych wakacji! 

Pozdrawiam serdecznie 
Paulina Wójcik

17.06.2020

 Ułóż krótką interpretację ruchową do utworu
https://youtu.be/KZWCAnYS_zU

może to być taniec, improwizacja ruchowa lub krótka scenka. Możesz wykorzystać jakieś rekwizyty (np. wstążkę, chustę, piłkę itp.) Wyślij filmik video.
– Dla chętnych gra: Polega na powtarzaniu w kółko jednego wzoru rytmicznego (dwie ćwierćnuty, pauza ósemkowa, ósemka, ćwierćnuta) na trzech klawiszach strzałek.
Powtarzamy sekwencję strzałek za gorylem (nad głową): jeden takt goryl, jeden takt my.
Na końcu można zrobić zrzut ekranowy końcowej planszy z wynikiem.
Uwaga: do uruchomienia gry może być wymagana instalacja wtyczki Flash Player

https://pl.y8.com/games/gorillaz_groove_session
–  Polecam też zabawę w układanie melodii z kwadracików.
Są do dyspozycji różne barwy instrumentów. Po ułożeniu melodii (na ucho lub z nut) opcja zapisu projektu oferuje m.in. link do projektu, który uczeń przesyła nauczycielowi (bardzo chętnie obejrzę projekty).
Uwaga: do tej zabawy również może być potrzebna instalacja wtyczki Flash Player
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/

10.06.2020

Ułóż własną krzyżówkę z hasłami dotyczącymi Rytmiki (bazując na wiadomościach
z książki)
– posłuchaj utworu
https://youtu.be/KZWCAnYS_zU
Z czym Ci się kojarzy? Jaki ma nastrój? Narysuj do niego obrazek.
– Do obejrzenia bajka muzyczna:
https://youtu.be/aVcIi9NZoxs
– Dla chętnych polecam portal z grami muzycznymi:
https://nauczycielemuzyki.wordpress.com/blog/zasoby/musicplay/

6.06.2020 r.

– Na podstawie nagrania uzupełnij zapis rytmu:
https://drive.google.com/open?id=161sQ0KTs7ZSvgkqWna9niwQRwNCPENCn
https://drive.google.com/open?id=1vSChdvhLIZMoiqgf7tBsyTMmaD6qJT9z

– Wypełnij kartę pracy:
https://drive.google.com/file/d/1Uv4HsLg-F_231jxhT0f8FTnr2V7fRdwu/view?usp=sharing

– Dla chętnych do obejrzenia fragmenty baletu P. Czajkowskiego ,,Jezioro łabędzie”
Uwaga: nie trzeba oglądać całości, można sobie przewijać i oglądać najbardziej interesujące fragmenty

https://drive.google.com/file/d/1sb-IvcTtParIfpxr9cfuiByzZNptV08L/view?usp=sharing

27.05.2020


 – Popraw błędy:
https://drive.google.com/open?id=19diJPkYjkcCm9VdkWK61htVSakLezBpD
 – Wyklaskaj poniższe rytmy z głośnym liczeniem
1)https://drive.google.com/open?id=1PAOl8JknEYJvjCCoKAgGU2Z0CGi9s6he
2)
https://drive.google.com/open?id=1KLIfcCOs9nBi5fE3FfFMUojCPVQFf5pc

Pamiętaj aby tempo było równe- jeśli masz problem z utrzymaniem tempa, możesz sobie pomóc ćwicząc z metronomem.
Nagranie przyślij mailem.
 – Dla chętnych:
Równocześnie z nagraniem wykonaj rytmy i gesty pojawiające się na ekranie
https://youtu.be/uOuLi0avCwU

20.05.2020

– Na podstawie nagrania uzupełnij zapis dyktanda rytmicznego z grupami szesnastkowymi
https://drive.google.com/open?id=1IM34TI21aA4W9KNuIHVk14PV5Jfxd-by
https://drive.google.com/open?id=1Ya6GqXjcB3vxYDGbLH5lnIBZDxYSbyJa

– Uzupełnij tematy rytmiczne, korzystając z poznanych grup szesnastkowych
https://drive.google.com/open?id=1fUGXrfEl5ImKxIaXwQOsZR1TxgL8zp4N

– Obejrzyj prezentację historii pojawienia się pierwszych instrumentów i muzyki. Po kliknięciu w ikonkę głośnika, powinny odtwarzać się nagrania
https://drive.google.com/open?id=1asWqtEIuaNMXxw8BRpbOjulLj4yYjatc
– Dla chętnych:
https://drive.google.com/open?id=1FBXW3jI1XnZbj7JnouyENpZZPpyiurva

13.05.2020 r.

– Posłuchaj Preludium A dur  F. Chopina (książka, str. 115),
https://youtu.be/Z6Q3eBjNW_8
równocześnie z nagraniem spróbuj wystukać rytmy podane w książce – jedną ręką rytm trójkąta, drugą – rytm tamburynu  (na stronie 115) – nie jest konieczne przysyłanie nagrania.
– Wypełnij  stronę 127 z działu ,,Co już umiemy”?
– Dla chętnych muzyczne zagadki:
https://drive.google.com/open?id=1X0WLDkUrvY4sr8TpnYCU2PNyfhFitufy
 – Równocześnie z nagraniem wyklaszcz pojawiające się na ekranie rytmy:
https://youtu.be/KogDq0c7EG0

7.05.2020 r.

Uzupełnienie synkopy:
– Przeczytaj w książce na str. 107, jak uzupełnić synkopę.
– Zadanie nr 8 strona 107 –  temat rytmiczny z uzupełnieniem:
górny głos wyklaszcz, dolny (czyli uzupełnienie) – wykonaj krokami.
Kiedy już dojdziesz do wprawy, możesz spróbować zamienić głosy-
górę wykonać krokami, dół wyklaskać
(nie trzeba przysyłać nagrania tego zadania, ale jeśli ktoś chce mi pokazać lub upewnić się czy wykonuje poprawnie to oczywiście można)

– Wykonaj zadanie nr 9 na stronie 107
Uwaga! Więcej wiadomości o uzupełnieniu ósemkowym znajduje się w książce na str 69.

– Przeczytaj w książce na str. 110 o tańcu ludowym Krakowiaku oraz http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/gatunki/krakowiak/
– Obejrzyj poniższy film
Krakowiak:
https://youtu.be/Rg1MMZwgqYs
 – zadanie dla chętnych: str. 111 zad.2

Polecam nowo powstałą aplikację zawierającą wiadomości teoretyczne dla uczniów szkoły muzycznej I stopnia (wyłącznie na telefony typu android)
https://play.google.com/store/apps/details?id=io.kodular.konta.ala1&fbclid=IwAR0tuqdQUebcV-MXi1Z_lB1WeFP-QVtwEMEyibFLyTtQLUHKXlBfn-vbrvs

29.04.2020 r.

Ćwiczenia z synkopą:
1. Wysłuchaj piosenki, spróbuj zaśpiewać z pomocą podanego niżej nagrania 
(Tekst i nuty piosenki znajdują się w podręczniku na stronie 109).
https://ninateka.pl/audio/pioreczko

następnie wykonaj ćwiczenie ruchowe do piosenki W. Lutosławskiego ,,Pióreczko”:

słuchając nagrania lub śpiewając, zrealizuj wartości rytmiczne występujące w piosence
w następujący sposób:
Synkopa – wyklaskać
Ćwierćnuty – krokami w przód
Ósemki- pstrykanie palcami (lub, jeśli ktoś nie potrafi to udawanie że się pstryka, lub jakiś dźwięk wydawany głosem)
Pauza- zatrzymanie

2. Wykonaj zadanie w podręczniku – str. 107 ćwiczenie 73. Zadanie dla chętnych : str. 109 zad 2

21.04.2020 r.

Utrwalenie rytmu synkopy:

1. Razem z nagraniem wyklaszcz rytmy z synkopamihttps://www.youtube.com/watch?v=vRSJijhRIOs

2. Wykonaj w podręczniku zad. 3 i 4 ze  str. 106
3. Rozwiąż zagadki i rebusy 
https://drive.google.com/open?id=1X0WLDkUrvY4sr8TpnYCU2PNyfhFitufy

Uwaga!: Jeżeli ktoś dalej nie uzupełnił książki (dział zimowy – tematy dotyczące rytmiki) bardzo proszę aby to zrobił. Są to tematy i ćwiczenia na stronach (60 61,65,69,70 71, 75,78 79, 93).
Oczywiście dotyczy to wyłącznie ćwiczeń które są możliwe do wykonania samemu (ćwiczeń słuchowych nie wypełniamy, chyba że mamy kogoś kto potrafi nam je zagrać).

14.04.2020 r.

Wprowadzenie Synkopy:

– Przeczytaj o synkopie Książka str. 105 oraz
https://drive.google.com/open?id=1aD-Bj1mX2aBWuDzxWbo4vSPgw9EjQV1f

– Wykonaj zadania z książki: str 105 z.1 oraz 106 z. 2

– Obejrzyj nagranie polskiego tańca narodowego- poloneza:
https://www.youtube.com/watch?v=QXNWk5HkjyY
 – przeczytaj o polonezie – Książka str. 65 oraz  http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/gatunki/polonez

– zadanie dla chętnych:https://drive.google.com/open?id=1XVN9mt6cSR4P5ZC8-q3XGl-WuGp158dq

9.04.2020 r.

Na podstawie nagrania uzupełnij zapis dyktanda rytmicznego:https://drive.google.com/open?id=1MUV6RKSaaKnXDlB7_4mndq8yN0B_w9X8
https://drive.google.com/open?id=1HcOWPIuBUoBmHOU36RCMko5nJuxH1lq1

Dopisz uzupełnienie ósemkowe:https://drive.google.com/open?id=1T6KLC0aSYHuYLrprKxby6o2zrQtX4n-3

Rozwiąż krzyżówkę świąteczną:
https://drive.google.com/open?id=1yDp_YkW1TDFshKffsnnRr5gnLfV08KXW

31.03.2020 r.

Utrwalenie rytmów w taktach ćwierćnutowych, przypomnienie grupy rytmicznej
ćwierćnuta z kropką i ósemka.

– Wykonaj kartę pracy
https://drive.google.com/open?id=1HzbE1qzWAYxcBewMaEY3IwceeUx6UuDd

Rozwiąż quiz o tańcach narodowych:

https://quizizz.com/admin/quiz/5e6f7bd99d00e1001b7ee75f/muzyka?studentShare=true&fbclid=IwAR0xkn5T_j5qx6mUmXlWCjhVF-kt2-eLczZM8sGQY7buRv5j93P1Nne6KQ0

26.03.2020 r.

Proszę kliknąć na link:

https://drive.google.com/open?id=1c5hLD3abB3DXPSVsZ3DYKmmUab7Bcq3x

Polecenia do wszystkich zadań są napisane na kartach pracy.

Będę na bieżąco umieszczać materiały na dysku

Pozdrawiam

Paulina Wójcik