klasa 3

25.06.2020

Z okazji Zakończenia Roku Szkolnego podaję przydatne gry, zabawy i aplikacje muzyczne:

– Gra Oncredibox – Polega na przeciąganiu piktogramów poszczególnych partii wokalnych na postacie zespołu i słuchaniu efektu zespołowego.
https://www.incredibox.com/demo/
– Grę-układankę muzyczną
http://www.flashmusicgames.com/notepair.html

Zestaw gier z angielskimi instrukcjami (trzy z nich w wersji on-line):
– 12 Steps Game – wskaż przedmiot, który wydaje dźwięk taki, jak stopień, na którym stoi Alicja
– Orchestra Game – rozpoznaj i wskaż słyszany przedmiot
(nie polecam obecnej tam gry Flying instruments)
http://www.musicgames.net/play_musicgames.htm

– Aplikację do zabawy muzyką Girl talk in the box

Można tu ingerować w odtwarzany utwór zmieniając tempo, kolejność beatów, zapętlając, mieszając itd.

http://girltalkinabox.playlistmachinery.com/index.html
Uwaga, do gier może być wymagana wtyczka Flash Player

Wszystkim uczniom życzę wspaniałych i udanych wakacji! 

Pozdrawiam serdecznie 
Paulina Wójcik

18.06.2020

Podsumowanie wiadomości o tańcach narodowych
– Przeczytaj materiał:
https://drive.google.com/file/d/1Z3DTVJM6eg8Rh5X12wNcHp6l4Khdgwme/view?usp=sharing
– wypełnij stronę 122 w podręczniku
– dla chętnych zad. 9 str. 119
– polecam portal z grami muzycznymi:
https://nauczycielemuzyki.wordpress.com/blog/zasoby/musicplay/
– Dla chętnych gra: Polega na powtarzaniu w kółko jednego wzoru rytmicznego (dwie ćwierćnuty, pauza ósemkowa, ósemka, ćwierćnuta) na trzech klawiszach strzałek.

Powtarzamy sekwencję strzałek za gorylem (nad głową): jeden takt goryl, jeden takt my.
Na końcu można zrobić zrzut ekranowy końcowej planszy z wynikiem.
Uwaga: do uruchomienia gry może być wymagana instalacja wtyczki Flash Player

https://pl.y8.com/games/gorillaz_groove_session
–  Polecam też zabawę w układanie melodii z kwadracików.
Są do dyspozycji różne barwy instrumentów. Po ułożeniu melodii (na ucho lub z nut) opcja zapisu projektu oferuje m.in. link do projektu, który uczeń przesyła nauczycielowi (bardzo chętnie obejrzę projekty).
Uwaga: do tej zabawy również może być potrzebna instalacja wtyczki Flash Player
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/

6.06.2020 r.

– Wykonaj zad. 5 str. 114
– Posłuchaj piosenki ,, Słoń i mrówka” (tekst i nuty na stronie 114), spróbuj zaśpiewać ją z pomocą nagrania.
Od jakiego momentu rozpoczyna się podwójna szybkość?
https://drive.google.com/file/d/1F_8HYpozw-o0MwXgSdzSZyDHxODl_2gt/view?usp=sharing

– Dla chętnych do obejrzenia fragmenty baletu P. Czajkowskiego ,,Jezioro łabędzie”
Uwaga: nie trzeba oglądać całości, można sobie przewijać i oglądać najbardziej interesujące fragmenty
https://drive.google.com/file/d/1sb-IvcTtParIfpxr9cfuiByzZNptV08L/view?usp=sharing

27.05.2020 r.

PODWÓJNE ZWOLNIENIE – ćwiczenia – Z głośnym liczeniem do czterech wyklaskaj temat rytmiczny z podwójnym zwolnieniem najpierw górną linijkę- czyli temat, a następnie podwójne zwolnienie. (zad. 3 str. 113)
Trzeba uważać, aby nie zmienić tempa podczas przechodzenia do podwójnego zwolnienia.
Pamiętaj aby tempo było cały czas równe, w przypadku problemów z tempem można pomóc sobie ćwicząc z  metronomem. (nagranie wyklaskanego lub wystukanego rytmu z liczeniem proszę przysłać drogą mailową)
 – Wykonaj zadanie 4 strona 114

– Dla chętnych:
Równocześnie z nagraniem wykonaj rytmy i gesty pojawiające się na ekranie
https://youtu.be/uOuLi0avCwU

 21.05.2020

– Przeczytaj w książce na stronie 113 o podwójnej szybkości i podwójnym zwolnieniu
i  wyklaskaj tematy rytmiczne w zadaniu nr 1 (nie trzeba przysyłać nagrania). 
 – Wykonaj zadanie nr 2 str. 113

– Na podstawie nagrania uzupełnij zapis dyktanda rytmicznego z grupami szesnastkowymi:
https://drive.google.com/open?id=17qi-OXkNIcyJDOTGA8JXh6_WpOMR7g8F
https://drive.google.com/open?id=1l6yT6UCNVgZmHPdLEE9ntc0QKgl077D8

– Obejrzyj prezentację historii pojawienia się pierwszych instrumentów i muzyki. Po kliknięciu w ikonkę głośnika, powinny odtwarzać się nagrania
https://drive.google.com/open?id=1asWqtEIuaNMXxw8BRpbOjulLj4yYjatc

14.05.2020 r.

– Wykonaj zadanie w książce: strona 107 zad.4
– Wykonaj ćwiczenia zawarte w karcie pracy – nie jest konieczne przysyłanie nagrania zadania z rytmem.
W ćwiczeniu ,,muzyczna matematyka” w okienko należy wpisać odpowiednią cyfrę (ćwierćnuta się liczy na 1, półnuta na 2, półnuta z kropką to 3, tak samo z pauzami – ćwierćnutowa to 1, półnutowa to 2 itd )
https://drive.google.com/open?id=1mYbDiyJJCqOu4tqYt3jUXqe2Gj_OZ_M2

– Równocześnie z nagraniem wyklaszcz pojawiające się rytmy:
https://youtu.be/K27IJcOXZs0

7.05.2020 r.

Przekształcenia taktów- ćwiczenia

– Obejrzyj poniższy filmik
https://youtu.be/3_ajt2_V3TE

– Wykonaj resztę przykładów w zad. 3 (D,E) na str. 107 w książce

– Na podstawie nagrania zapisz dyktando rytmiczne: 
https://drive.google.com/open?id=1t_J5ey5of_xDzLGCi3RgzVIl02V5exab
https://drive.google.com/open?id=1zCNTSaUQhUvBPur3exf7TC8xpqvHvtU4
Polecam nowo powstałą aplikację zawierającą wiadomości teoretyczne dla uczniów szkoły muzycznej I stopnia (wyłącznie na telefony typu android)
https://play.google.com/store/apps/details?id=io.kodular.konta.ala1&fbclid=IwAR0tuqdQUebcV-MXi1Z_lB1WeFP-QVtwEMEyibFLyTtQLUHKXlBfn-vbrvs

29.04.2020 r.

1. Posłuchaj tematu z I sonaty fortepianowej Mozarta (książka strona 105)
https://youtu.be/dP9KWQ8hAYk
Równo z nagraniem wyklaszcz lub wystukaj partię trójkąta, a potem partię klawesów
(możesz też jako instrumentów użyć przedmiotów domowego użytku, np. łyżki z kuchni).

2. Przeczytaj o przekształceniu rytmicznym (książka str. 106) oraz obejrzyj filmik 
https://youtu.be/XSKbhWy91cw
3. Wykonaj zad. 3 str. 107, przykład A i B.Dla chętnych na dodatkowego plusa str.106 zad 2 – zapisz dwukrotnie w zeszycie rytm grupując go najpierw w metrum 6/8 a potem 3/4

21.04.2020 r.

– Podręcznik str. 102 – przeczytaj o grupach rytmicznych: ósemka z kropką szesnastka ósemka
oraz ósemka, ósemka z kropką i szesnastka a następnie wyklaszcz z liczeniem (do 6 lub 2x po 3 ósemki) podane tam tematy rytmiczne (w zad. 1 i 2)
– Wykonaj zad. 3 na str. 102- Piosenka z powyższymi grupami rytmicznymi: 
ks. str. 104 https://www.youtube.com/watch?v=dH1xfZYR_tw
– posłuchaj i spróbuj zaśpiewać z pomocą nagrania oraz wyklaskać rytm piosenki.
Jaki charakter ma piosenka?
Dla osób które chcą zaśpiewać bez pomocy linii melodycznej, podaję sam akompaniament: https://youtu.be/aWM-wVlPooM

Uwaga!: Jeżeli ktoś nadal ma zaległości w książce z działu zimowego, proszę żeby uzupełnił wszystkie tematy dotyczące rytmiki (strony 63,72,75 z.5, 77, 87).
Oczywiście dotyczy to wyłącznie ćwiczeń które są możliwe do wykonania samemu (ćwiczeń słuchowych nie wypełniamy, chyba że mamy kogoś kto potrafi nam je zagrać).

14.04.2020 r.

Dyktando – puzzle:na podstawie nagrania ułóż takty dyktanda we właściwej kolejności
https://drive.google.com/open?id=19wYjWAyHD0udhNgr2o0BuyFTSz_s7daO
https://drive.google.com/open?id=1wurvQZV3ez4Mo2jCakNaQTxB30ggBc3w

– Obejrzyj nagranie polskiego tańca narodowego- oberka:
https://www.youtube.com/watch?v=dz8QBOfnxc0

– Przeczytaj o oberku : Książka str. 76 oraz 
http://www.tance.edu.pl/pl/dances/show/category/0/dance/721

zadanie dla chętnych:
https://drive.google.com/open?id=1feBrDYAt0OVCoY0dpZeP29iDtDSYOql5

31.03.2020 r.

– Przeczytaj o polskim tańcu narodowym – Mazurze oraz obejrzyj nagranie tańca na załączonym filmie (u dołu strony)

https://muzycznaekipa.blogspot.com/2020/03/polski-taniec-narodowy-mazur.html?m=1&fbclid=IwAR1yKpwnCwb0zyMi1y6cTUkO-lSWm60I5Wr1y0lmGQ5QUFvIJ8WfJEJ-ib8

– Na podstawie załączonego materiału:
https://drive.google.com/open?id=1r_aN1pMu3uYxSzAndcTjUpKNqNsnPB45

-ułóż własny, czterotaktowy temat rytmiczny w metrum sześć ósmych, z wykorzystaniem wszystkich poznanych grup w taktach ósemkowych.
– wyklaskaj lub wystukaj rytm nr. 3, a następnie (w miarę możliwości) prześlij go w pliku mp 3 na załączonego e-maila. Osoby które nie mają możliwości nagrać, mogą go zdać po zakończeniu zajęć zdalnych – w szkole.

Rozwiąż quiz o tańcach narodowych:

https://quizizz.com/admin/quiz/5e6f7bd99d00e1001b7ee75f/muzyka?studentShare=true&fbclid=IwAR0xkn5T_j5qx6mUmXlWCjhVF-kt2-eLczZM8sGQY7buRv5j93P1Nne6KQ0

26.03.2020 r.

Proszę kliknąć na link: https://drive.google.com/drive/folders/1IQh8SG-sh25l365PqnyMJY6D3IF4aWQT?usp=sharing

Do obejrzenia dla wszystkich klas:

Fantazja 2000 film z wytwórni Walta Disneya z 1999 r. Kontynuacja przeboju Fantazja z 1940 roku. Zbiór krótkich nowelek ze znanymi utworami muzyki poważnej w tle. https://www.cda.pl/video/415497702

Polecenia do wszystkich zadań są napisane na kartach pracy.

Będę na bieżąco umieszczać materiały na dysku

Pozdrawiam

Paulina Wójcik