klasa II

19.06.2020

Witam serdecznie!!!

Dzisiaj przesyłam filmiki, które pomogą Wam w pisaniu dyktand melodycznych.
Wpiszcie sobie w kanale You tube: -Dyktando melodyczne- jak się nie zgubić-

umuzykalniam.
-Dyktando melodyczne (Melodic dictation)- lvl
1#1
-Dyktando melodyczne- 4. Klawiszowiec
Dwa ostatnie, to dyktanda do napisania. Spróbujecie wykonać je samodzielnie,
choćby z ciekawości, „czy dam radę”? Ponadto są one bardzo, bardzo proste.

Pozdrawiam

10.06.2020 r.

Witam Wszystkich!!!

Dzisiejszym zadaniem dla Was, jest obejrzenie filmików z serii Muzyczna przygoda. Znajdziecie tam powtórzenie wiadomości o interwałach prostych. Tak jak ostatnio otwieracie sobie kanał you tube i wpisujecie:

– Muzyczna przygoda- ćwiczenia z interwałami cz.5 (interwały proste)

– Muzyczna przygoda- lekcja 9- budowanie interwałów

Pozdrawiam

7.06.2020 r.

Dzień dobry!!!

Dzisiaj w ramach utrwalenia poznanych trójdźwięków proszę obejrzeć na kanale you tube filmiki:

-Muzyczna przygoda- Lekcja 18- Ogólnie o trójdźwiękach.

-Muzyczna przygoda- Lekcja 19- Trójdźwięk durowy

-Muzyczna przygoda- Lekcja 20- Trójdźwięk mollowy

-Muzyczna przygoda- Lekcja 23- Trójdźwięk zmniejszony

-Muzyczna przygoda- Lekcja 24- Trójdźwięk zwiększony

Pozdrawiam Was serdecznie

6.06.2020 r.

Witam serdecznie!!!

Dzisiaj w ramach utrwalenia poznanego materiału rozwiązujecie „Muzycznego detektywa” ze strony 130. Odpowiadacie na zawarte tam pytania dotyczące melodii. Zadań nie musicie mi odsyłać.

6.06.2020 r.

Witam serdecznie!!!

Dziś, szukacie  informacji na temat jednej z najstarszych skal w muzyce- pentatoniki. Zapoznajcie się z treścią i zróbcie notatkę w zeszytach.  Następnie poszukajcie przykładów muzycznych, które są oparte na pentatonice i wypiszcie.

29.05.2020 r.

Witam serdecznie!!!

W związku ze zbliżającym się Dniem Dziecka nie zadaję Wam dzisiaj żadnych nowych prac do wykonania. Proszę natomiast raz jeszcze, o nadesłanie mi wszystkich zaległości do jutra.

Pozdrawiam i miłego weekendu życzę.

28.05.2020 r.

Dzień dobry!!!

 W dniu dzisiejszym proszę abyście przeczytali sobie informacje, w dostępnych Wam źródłach,  na temat tańców różnych narodów: polka, czardasz, walc, bolero, korowód. Następnie zróbcie króciutkie notatki na temat charakterystycznych cech tych tańców. Może znacie jeszcze jakieś inne? Jeżeli tak to wypiszcie je w zeszytach. 

Proszę o nadsyłanie wszystkich zaległości- pilne!!! Czekam na nie do soboty 30.05. Oceny z naszego testu podam osobiście każdemu na maila.

23.05.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!!

Niektórzy nie odesłali mi jeszcze swoich sprawdzianów. Bardzo proszę o uzupełnienie i usprawiedliwienie opóźnienia. Dzisiaj proszę, abyście nauczyli się śpiewać wybraną gamę mollową z trzema znakami przy kluczu oraz jej triadę, nagrali mi wykonanie i przesłali na maila. Gamę śpiewamy w odmianie harmonicznej oraz melodycznej. Czekam na Wasze nagrania do 26.05.20.

Pozdrawiam serdecznie!!!

20.05.2020 r.

Rozwiąż poniższe zadania na pięciolinii.

  1. Zbuduj interwały w kluczu basowym od dźwięku F (wielkiego) w górę oraz od g (małego) w dół.
  2. Zbuduj wszystkie trójdźwięki w górę w górę w tonacji A- dur od nut: a1, h1 oraz w dół od d2 w dół.
  3. Wymyśl czterotaktowy temat rytmiczny w metrum trzy czwarte. W temacie musisz użyć co najmniej 3 grupy szesnastkowe oraz jednej wartości z kropką. Następnie przepisz ten rytm w metrum sześć ósmych. Pamiętaj o prawidłowym łączeniu wartości rytmicznych.
  4. Przetransponuj melodię ćwiczenia nr 333 z Solfeża do tonacji g- moll.

Powodzenia!!!

Na wasze prace czekam do jutra, do godziny 14.00. Bardzo proszę w tytule podać swoje imię i nazwisko. W razie problemów proszę dzwonić: 692054030.

15.05.2020 r.

Dzień dobry

Na prośbę Waszą i Waszych Rodziców przesuwam termin testu na poniedziałek 18.05.2020. Utrwalajcie w dalszym ciągu poznany materiał. Na sprawdzianie będą zagadnienia dotyczące poznanych tonacji, budowy interwałów, trójdźwięków oraz transpozycji. Wszystkie tematy zostały przez nas przerobione, a zadania tego typu były przez Was wykonywane. Czekam również na zaległe prace.

15.05.2020 r.

Witam bardzo serdecznie!!!

Ostatnio dostaliście zadania, które w tej, bądź w podobnej formie wystąpią jutro na sprawdzianie. Mam nadzieję, że nie mieliście kłopotów i wszystko jest dla Was jasne.

W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać bądź dzwonić.

Do jutra.

8.05.2020 r.

Dzień dobry!!!

W ramach utrwalenia poznanego materiału bardzo proszę o wykonanie zadań z poniższej strony. Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania zadania, wykonajcie je w zeszycie. Potraktujecie to zadanie jako trening przed sprawdzianem, który zostanie wam przesłany w przyszły piątek. Podobne zadania były już przez Was wykonywane, więc myślę, że nie sprawią większych problemów. Czekam na Wasze prace do środy, 14.05.

Pozdrawiam serdecznie

7.05.2020 r.

Witam Wszystkich bardzo serdecznie. Dzisiaj poznamy sobie nową gamę- gamę g-moll. Zapis tej gamy znajdziecie w Solfeżu na stronie 128. Przepiszcie sobie tą gamę do zeszytu (tylko odmianę harmoniczną i melodyczną), zaznaczcie półtony, 2<, tetrachordy oraz stopnie gamy. Następnie spróbujcie nauczyć się śpiewać tej gamy i triady nazwami literowymi dźwięków. Wykonujemy ćw. 404 z Solfeża. Przypominam, że stopień z gwiazdką oznacza dźwięk oktawę niżej. Czekam na Wasze prace do 11.05. Pozdrawiam serdecznie.

30.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!!

Z racji zbliżających się świąt i długiego weekendu nie zadaję dziś żadnych „nowości”. Proszę natomiast o przesyłanie mi wszystkich możliwych zaległości w jak najszybszym terminie. Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie.

29.04.2020 r.

Witam Was serdecznie!!!

W dniu dzisiejszym poszukajcie w dostępnych źródłach informacji na temat pokrewieństwa gam i zróbcie krótkie notatki na temat każdego z nich (jest ich 3). Kiedyś już rozmawialiśmy na ten temat na lekcji. Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe dla Wszystkich. Jeżeli coś jest niejasne proszę pisać. Czekam na Wasze prace do poniedziałku 04.05.

Pozdrawiam Wszystkich!!!

25.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!! Dzisiaj czas na ćwiczenia z zakresu rozpoznawania interwałów bądź trójdźwięków. Przygotowałam dla was zestaw zadań. Otwórzcie zeszyty i do dzieła! Na zdjęcia waszych prac czekam do wtorku 28.04.20.

https://drive.google.com/file/d/1Dw_X4QrT3qaXOodt7NufPdt4aKHjV9gx/view?usp=sharing_eil&ts=5ea14cb3

Narysuj w zeszycie 20 pustych taktów.  Usłyszysz 10 interwałów (od 1 do 8) granych w różny sposób oraz 10 trójdźwięków (+ o < > ). W puste takty wpisujesz odgadnięte współbrzmienia. Powodzenia!!!

21.04.2020 r.

Witam Wszystkich bardzo serdecznie!!! Ostatnio dostaliście do napisania dyktando melodyczne. Jeżeli ktoś ma problem z otworzeniem melodii, proszę pisać na maila, prześlę je indywidualnie. Dziś będą tematy taneczne bądź historyczne. Na Wasze prace zadane dzisiaj czekam tydzień, czyli do 28.04.20. Pozdrawiam serdecznie.

😊😊😊

Szukamy informacji dotyczących polskich tańców narodowych. Bardzo proszę o zrobienie krótkich notatek na temat tych tańców w zeszytach zawierających podstawowe informacje (metrum, tempo, charakter, pochodzenie, podstawowe rytmy). Następnie zapraszam do obejrzenia ich w wykonaniu zespołu Mazowsze- wszystkie są możliwe do obejrzenia na kanale YouTube. Na zadanie proszę opisać tradycyjny strój krakowianki lub krakowiaka.

15.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!! Mam dla Was nowe zadania. Pomyślałam, że mamy świetny dzień, do rozwiązywania zadań słuchowych. Zadania piszemy w zeszytach. Przykłady melodyczne słuchacie tyle razy, ile potrzebujecie. Dla każdej grupy przygotowałam, mam nadzieję, coś fajnego. Jeśli wystąpi jakikolwiek problem proszę do mnie pisać.  Czekam na zdjęcia Waszych prac do 22.04.2020.

W załączniku przesyłam Wam dyktando melodyczne oraz jego pierwszy takt. Piszemy tę melodię w zeszycie. Ma ona w sumie cztery takty. Myślę, że poradzicie sobie z nią bez problemu.

zał.:
https://drive.google.com/file/d/10hgSded6MG0KB8xqv8Y7TXeRuk3r3XD7/view?ts=5e9773c3

zał.:
https://drive.google.com/file/d/1_qlMG-XJE7tQEWh6DEMujc4Dq_oeo1G3/view?ts=5e9773c3

02.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim. Mam dla Was kolejne zadania.

Uczymy się nowej gamy: h-moll. Gama ta znajduje się w „Nowym solfeżu” na stronie 106. Proszę przepisać ją do zeszytu w odmianie harmonicznej oraz melodycznej w górę i w dół. Dodatkowo zaznaczamy na tej gamie półtony, 2< (w harmonicznej), tetrachordy, stopnie i dźwięk prowadzący. Przypominam, że gama ma swoją triadę harmoniczną, którą też należy przepisać. Następnie rozwiązujemy ćwiczenie 332 z Solfeża ze strony 106.

Bardzo Was przepraszam, ponieważ wczoraj miałam wysłać tą wiadomość. Niestety miałam kłopoty z Internetem, spowodowane obciążeniem serwerów. Rozumiem, że mogą nastąpić takie problemy i u Was.

Na zdjęcia dzisiejszych zadań czekam do poniedziałku wieczór. Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dużo zdrowia. Zabagło Aleksandra. 😊

31.03.2020 r.

Witam serdecznie wszystkich moich uczniów!

W ubiegłym tygodniu dostaliście listę zadań do wykonania. Było ich dosyć sporo. Zadania, które miały być do wykonania w ćwiczeniach proszę sobie powolutku uzupełniać, sprawdzę je jak spotkamy się już w szkole.

Gamy i triady- uczymy się śpiewać, po powrocie na „normalne” zajęcia będziecie je śpiewać na oceny oraz napiszecie krótką kartkówkę ze znajomości budowy tych gam.

Ćwiczenia z interwałów/ trójdźwięków/ dominanty septymowej należy zapisać w zeszycie, zrobić zdjęcie i przesłać na mojego szkolnego maila z nazwiskiem i imieniem ucznia, do końca tego tygodnia.

Zachęcam do ćwiczeń słuchowych, w miarę możliwości, korzystając z różnych stron internetowych.

Bardzo proszę o sprawdzanie strony internetowej naszej szkoły, ponieważ jutro pojawią się kolejne ćwiczenia.

Pozdrawiam Was serdecznie. Aleksandra Zabagło.

27.03.2020 r.

Śpiewamy poznane tonacje i triady (C, a, G, e, D, F, e, B – dużą literą gamy dur, małą moll) – wszystkie gamy rozpisane są w solfeżu. Tonacje moll śpiewamy w odmianie harmonicznej i melodycznej.

Utrwalamy poznane interwały – proszę zapisać w zeszycie każdy interwał (od 1 do 8) w górę i w dół w tonacjach F – dur i G – dur od każdego stopnia gamy pamiętając o znakach przykluczowych. To samo zadanie robimy z trójdźwiękami + o > <.