klasa I

19.06.2020

Witam serdecznie!!!

Dzisiaj przesyłam filmiki, który pomogą Wam w rozróżnianiu interwałów. Wpiszcie
sobie na kanale You tube: -Prosty sposób na interwały (gdy piosenki zawodzą)

  • Kształcenie słuchu- interwały. Gosia Sacała.
  • Interwały- kształcenie słuchu (różne instrumenty)-
    umuzykalniam.

Ten ostatni, to dyktando interwałowe. Postarajcie się zrobić go samodzielnie. Dla
sprawdzenia samego siebie. Na końcu tego filmiku są oczywiście odpowiedzi.

Pozdrawiam

10.06.2020 r.

Witam Wszystkich!!!

Dzisiejszym zadaniem dla Was, jest obejrzenie filmików z serii Muzyczna przygoda. Znajdziecie tam powtórzenie wiadomości o kluczu basowym. Tak jak ostatnio otwieracie sobie kanał you tube i wpisujecie:

– Muzyczna przygoda- lekcja 3

– Muzyczna przygoda- lekcja 5

Pozdrawiam

7.06.2020 r.

Dzień dobry!!!

Dzisiaj w ramach utrwalenia poznanych interwałów proszę obejrzeć na kanale you tube filmiki:

-Muzyczna przygoda- ćwiczenia z interwałami cz.1 (sekundy i tercje)

-Muzyczna przygoda cz.2 (kwarty i kwinty)

Pozdrawiam Was serdecznie

6.06.2020 r.

Witam serdecznie!!!

Dzisiaj macie do wykonania ćwiczenia zawarte w poniższym linku.  Możecie je zrobić w zeszytach. Jest to powtórzenie budowy interwałów oraz trójdźwięków.

https://drive.google.com/file/d/1ye5TiRJSnJK3ychuTROTCSUQKsaHCvxC/view?usp=sharing

29.05.2020 r.

Witam serdecznie!!!

W związku ze zbliżającym się Dniem Dziecka nie zadaję Wam dzisiaj żadnych nowych prac do wykonania. Proszę natomiast raz jeszcze, o nadesłanie mi wszystkich zaległości do jutra.

Pozdrawiam i miłego weekendu życzę.

28.05.2020 r.

Witam serdecznie!!!

Dziś chciałabym, żebyście poszukali w dostępnych Wam źródłach informacji na temat „form muzycznych”- co to jest ta forma muzyczna, i zrobili notatkę na ten temat. Nie musicie odsyłać, natomiast proszę o pilne przesyłanie zaległości- do soboty 30.05. Pozdrawiam

23.05.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!!

Mam nadzieję, że nie macie kłopotów z nauką gam i triad. Dziś zadanie specjalne. Jesteście w gamie F- dur. Wymyślacie cztero- taktową melodyjkę opartą o dźwięki gamy. Zaczynamy ją od nutki f1 i kończymy na f1. Oczywiście korzystanie z instrumentów przy komponowaniu jest obowiązkowe- musicie wiedzieć co piszecie. Rytm też sami wymyślacie. Pamiętajcie również o wartościach rytmicznych- żeby zgadzała się ich ilość w takcie. Czekam na Wasze kompozycje do 28.05.

Miłej zabawy życzę!!!

22.05.2020 r.

Dzień dobry!!!

Na lekcjach omawialiśmy sobie gamy F- dur oraz G- dur. Pewnie doskonale je umiecie napisać i pamiętacie jakie znaki mają przy kluczu. Dziś chciałabym, żebyście nauczyli się je śpiewać. Najlepiej jak będziecie sobie grali dźwięki gamy i triady na instrumencie, a następnie odtwarzali je śpiewając. Najprościej jest uczniom, które mają pianino, na którym można pomalutku sobie grać i równocześnie intonować (nazwami literowymi). Rozwiązaniem może też być aplikacja, którą każdy może sobie pobrać na telefon. Różne są jej nazwy, ale chodzi o ściągnięcie sobie klawiaturki, za pomocą której będzie wam łatwiej. Uczymy się śpiewać gamę i triadę w tonacji F-dur oraz G- dur nazwami literowymi dźwięków, następnie nagrywacie je i przesyłacie na mojego szkolnego maila do 26.05.2020. Przypominam, że gamy te śpiewamy „łamiąc je”, to znaczy drugi tetrachord śpiewamy oktawę niżej. Tak samo jest z triadą: T zaczynamy od f1 (w tonacji F) lub g1 (w tonacji G), natomiast S i D przenosimy o 8 niżej.

Powodzenia

15.05.2020 r.

Dzień dobry

Ostatnio poznaliście klucz basowy. Dziś poćwiczymy sobie budowę interwałów i trójdźwięków w tym kluczu. Na pięciolinii w kluczu basowym, piszemy wszystkie znane Wam interwały, od najmniejszego do największego oraz trójdźwięki + i o od dźwięku e (małego) w górę. W dół budujemy dokładne to samo tylko od nutki d1, która w kluczu basowym leży nad pięciolinią, nad pierwszą linią dodaną górną. Ćwiczenia tego typu robiliśmy na zajęciach, więc na pewno pamiętacie o co chodzi. Podejdźcie do tego zadania sumiennie, ponieważ jest ono na oceny.  Czekam na nie do 18.05.2020.

15.05.2020 r.

Witam Was serdecznie!!! Ostatnio poznaliście nowy klucz- klucz basowy. Chciałabym, żebyście w ramach ćwiczenia przepisali z solfeża do zeszytu ćw. 26, ale uwaga, oktawę niżej, w kluczu basowym. Melodia rozpoczyna się od dźwięku c1, czyli co robicie: piszecie na pięciolinii klucz basowy – oktawa od c1 w dół to dźwięk c (małe), czyli nutka, która w kluczu basowym leży na drugim polu i w ten sposób przenosicie każdy dźwięk do końca.

Życzę miłej zabawy.

Pozdrawiam

8.05.2020 r.

Dzień dobry!!! Dzisiaj poznacie nowy klucz- klucz basowy. W tym kluczu zapisujemy dźwięki niskie. Są też takie dźwięki, które można zapisać zarówno w kluczu wiolinowym jak i basowym. Nutki w kluczu basowym mają troszkę inne miejsce na pięciolinii niż w wiolinowym. Dźwięk c1, który w wiolinowym jest pod pięciolinią, na pierwszej linii dodanej dolnej, w basowym znajduje się nad pięciolinią, na pierwszej linii dodanej górnej.

Przepiszcie sobie do zeszytów poniższą notatkę:

Na zadanie podpiszcie dźwięki w zadaniu 58, 59 i 60 na stronie 23 w Solfeżu.

Pozdrawiam serdecznie

7.05.2020 r.

Witam Wszystkich bardzo serdecznie. Dzisiaj poznamy sobie nową gamę – gamę D – dur. Zapis tej gamy znajdziecie w Solfeżu na stronie 93. Jak pewnie zauważyliście, ma ona dwa krzyżyki przy kluczu- fis i cis. Przepiszcie sobie tą gamę do zeszytu, zaznaczcie półtony, tetrachordy oraz stopnie gamy. Przepisujemy również triadę- podpisujemy trójdźwięki triady. Następnie spróbujcie nauczyć się śpiewać tej gamy oraz triady nazwami literowymi dźwięków (czyli d,e fis, g…). Na koniec robimy pisemnie zadanie 293. Są w nim podane stopnie gamy oraz wartości rytmiczne. Musicie „rozszyfrować” tą melodię i zapisać ją już konkretnymi dźwiękami na pięciolinii. Pamiętajcie, że zapisujecie ją w tonacji D- dur. Czekam na zdjęcia zadania do 11.05. Pozdrawiam serdecznie.

30.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!!

Z racji zbliżających się świąt i długiego weekendu nie zadaję dziś żadnych „nowości”. Proszę natomiast o przesyłanie mi wszystkich możliwych zaległości w jak najszybszym terminie. Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie.

29.04.2020 r.

Witam bardzo serdecznie!!!

Dzisiaj proszę abyście poszukali w dostępnych źródłach informacji na temat transpozycji. Robimy w zeszytach notatkę. Następnie przepisujemy z solfeża melodię francuską do zeszytu (str. 11, zad 8, tylko pierwsze cztery takty), podpisujemy pod dźwiękami stopnie gamy, a następnie transponujemy do tonacji G-gur. W razie jakichkolwiek problemów proszę pisać.

Czekam na Wasze zadania do poniedziałku 04.05.

Pozdrawiam

25.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!! Dzisiaj czas na ćwiczenia z zakresu rozpoznawania interwałów bądź trójdźwięków. Przygotowałam dla was zestaw zadań. Otwórzcie zeszyty i do dzieła! Na zdjęcia waszych prac czekam do wtorku 28.04.20.

https://drive.google.com/file/d/1cyJ3slC_eBwucHhqSYAo9lv9tf5v1srE/view?usp=sharing_eil&ts=5ea14cb3

Narysuj w zeszycie 10 pustych taktów. W te miejsca będziesz wpisywać skróty interwałów, które usłyszysz, czyli 1, 2>, 2, 3>, 3, 4, 5, 8. Takie zadania robiliśmy nie raz na lekcjach, więc nie będziesz mieć kłopotów.

21.04.2020 r.

Witam Wszystkich bardzo serdecznie!!! Ostatnio dostaliście do napisania dyktando melodyczne. Jeżeli ktoś ma problem z otworzeniem melodii, proszę pisać na maila, prześlę je indywidualnie. Dziś będą tematy taneczne bądź historyczne. Na Wasze prace zadane dzisiaj czekam tydzień, czyli do 28.04.20. Pozdrawiam serdecznie.

😊😊😊

Bardzo proszę o poszukanie wiadomości na temat polskich tańców narodowych. Zapisujemy w zeszytach najważniejsze informacje na ich temat (metrum, tempo, charakterystyczne rytmy, region, z którego się wywodzi). Na zadanie proszę odpowiedzieć w zeszycie na pytanie: co to jest synkopa i gdzie można ją spotkać?

15.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim!!! Mam dla Was nowe zadania. Pomyślałam, że mamy świetny dzień, do rozwiązywania zadań słuchowych. Zadania piszemy w zeszytach. Przykłady melodyczne słuchacie tyle razy ile potrzebujecie. Dla każdej grupy przygotowałam, mam nadzieję, coś fajnego. Jeśli wystąpi jakikolwiek problem proszę do mnie pisać.  Czekam na zdjęcia Waszych prac do 22.04.2020.

Napiszecie dziś króciutkie dyktando melodyczne. Początek tego dyktanda macie podany w załączniku. Są to tylko dwa takty, a całość kończy się na dźwięku c2. Słuchacie sobie tej melodyjki tyle razy ile Wam potrzeba, ale myślę, że znacie ją doskonale.

zał.:
https://drive.google.com/file/d/13obo3l-W1-fLd7OtzTKmXQL1EfpO4BN4/view?ts=5e9773c3

zał.:
https://drive.google.com/file/d/1SyhKsJcH6JiUivqEM_XB9ZBuDFJ_a6Ay/view?ts=5e9773c3

02.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim. Mam dla Was kolejne zadania.

Dzisiaj trochę z teorii. Waszym zadaniem jest stworzenie krótkich notatek w zeszycie na temat: agogiki, artykulacji oraz dynamiki. Wyjaśniamy te pojęcia piszemy po 4 przykłady każdego z nich (razem z tłumaczeniem, bo jak wiecie, pojęcia muzyczne są pisane w języku włoskim). Informacje na ten temat znajdziecie na stronach internetowych.

Bardzo Was przepraszam, ponieważ wczoraj miałam wysłać tą wiadomość. Niestety miałam kłopoty z Internetem, spowodowane obciążeniem serwerów. Rozumiem, że mogą nastąpić takie problemy i u Was.

Na zdjęcia dzisiejszych zadań czekam do poniedziałku wieczór. Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dużo zdrowia. Zabagło Aleksandra. 😊

31.03.2020 r.

Witam serdecznie wszystkich moich uczniów!

W ubiegłym tygodniu dostaliście listę zadań do wykonania. Było ich dosyć sporo. Zadania, które miały być do wykonania w ćwiczeniach proszę sobie powolutku uzupełniać, sprawdzę je jak spotkamy się już w szkole.

Gamy i triady- uczymy się śpiewać, po powrocie na „normalne” zajęcia będziecie je śpiewać na oceny oraz napiszecie krótką kartkówkę ze znajomości budowy tych gam.

Ćwiczenia z interwałów/ trójdźwięków/ dominanty septymowej należy zapisać w zeszycie, zrobić zdjęcie i przesłać na mojego szkolnego maila z nazwiskiem i imieniem ucznia, do końca tego tygodnia.

Zachęcam do ćwiczeń słuchowych, w miarę możliwości, korzystając z różnych stron internetowych.

Bardzo proszę o sprawdzanie strony internetowej naszej szkoły, ponieważ jutro pojawią się kolejne ćwiczenia.

Pozdrawiam Was serdecznie. Aleksandra Zabagło.

27.03.2020 r.

Utrwalamy poznane tonacje i triady (C-dur, F-dur, G- dur). Śpiewamy je w górę i w dół.

Utrwalamy poznane interwały- zapisać w zeszycie każdy interwał (1, 2>, 2, 3>, 3, 4, 5, 8) od dźwięków c1, d1, e1, f1, g1, a1, h1 w górę i od c2, d2, e2, f2, g2, a2, h2 w dół. Pamiętamy o znakach chromatycznych.